Digital Tillit
Din tillit til oss er viktig for at våre tjenester skal bli så gode som du forventer.
Stoler du på oss kan vi lettere gi deg akkurat det du vil ha.
Hva slags data lagrer vi om deg?
Først og fremst bruker vi dine personopplysninger for å kunne administrere din virksomhets kundeforhold og levere våre tjenester til dere. Hvis din virksomhet er kunde hos oss er vi nødt til å vite hvordan vi skal kontakte deg, hva slags tjenester din virksomhet betaler for og hvor vi skal sende regningen. Du kan være helt trygg på at vi ikke bruker dataene dine til noe annet enn å gjøre din kundeopplevelse så god som mulig.
Vi deler bare med de vi stoler på
Som de aller fleste trenger også vi hjelp til å løse noen oppgaver. Noen ganger bruker vi underleverandører til den daglige driften vår. Ringer du til kundeservice kan det være en underleverandør som trenger informasjon om hvem du er og hva slags tjenester din virksomhet kjøper av oss for å hjelpe deg. Underleverandørene våre er nøye kontrollert av oss, og alle underleverandører får kun låne data om deg midlertidig for å løse en oppgave. Vi sitter på kontrollen og vet hvem som har hjulpet deg og hva de fikk vite om deg.
Du får bedre hjelp om vi deler noe informasjon om deg.
Hva bruker vi persondataene til?
Hver dag jobber vi med å forbedre tjenestene og produktene våre. I tillegg lager vi stadig nye tjenester, og når vi har noe nytt vil vi gjerne fortelle deg om det. Derfor bruker vi persondataene dine til å informere deg om tjenester du ikke vet om enda, men som vi tror vil gagne din virksomhet.
Safety first
For oss er IT-sikkerhet en selvfølge. Vi leverer tjenester til store samfunnskritiske virksomheter og nett til en halv million norske hjem. Dette stiller strenge krav til oss rundt personvern og sikkerhet. Skal vi leve av dette må vi være gode på sikkerhet, og det er vi.
Hos oss sitter det folk døgnet rundt og følger med på alle systemene våre. Døgnbemanningen gir både deg og oss trygghet på at noen hele tiden passer på. Vi gjør alt vi kan for å beskytte dataene dine.
Hva har du krav på?
Du har alltid be om innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg, og du kan når som helst be om å få dataene vi har lagret om deg slettet eller korrigert. Det er viktig at kontaktopplysningene vi har registrert om deg er riktige og oppdaterte. Hvis du oppdager feil eller det skjer endringer i opplysningene, er vi takknemlige om du snarest mulig kontakter oss på telefon 02150 eller e-post 02150@tdc.no, slik at vi kan oppdatere opplysningene.


Hvis du vil ha flere detaljer rundt personvern hos oss kan du lese hele personvernerklæringen her.